آژانس مسافرتی ملوان سیر

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی یکی از موزه های منحصر به فرد و زیبای دبی است که یکی از باشکوه ترین و زیبا ترین ساختمان های جهان است و یکی از جاذبه های پر بازدید این شهر لوکس است که با معماری و نمایی شگفت انگیزی که دارد در نوع موزه های خود بی همتا است و همچنین این موزه جدیدترین موزه شهر دبی و همچنین کشور امارات متحده عربی است. این موزه یکی از خلاقانه ترین ساختمان‌های جهان و دارای مهندسی پیشرفته و طراحی فوق‌العاده پیچیده است و در کل هدف این موزه ترویج، توسعه، نوآوری فناوری به ویژه در زمینه های رباتیک و هوش مصنوعی است و این موزه تصویری از جنس آینده را به نمایش میگذارد که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تصویر آینده بشریت را به نمایش می‌گذارد و بازدیدکنندگان را یک قدم به آینده نزدیک تر می کند در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با موزه آینده آشنا بشویم.

آشنایی با موزه آینده

این موزه در فوریه سال 2022 افتتاح شد که یاخت آن حدود 6 سال به طول انجامید و برای ساخت این موزه لاکچری حدود 136 میلیون دلار سرمایه گزاری شد و بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت و ۷۷ متر ارتفاع دارد.به اصطلاح این موزه شبیه به کاو است که شکل آن نماد سه چیز است تپه سبز رنگی که موزه روی آن قرار دارد نماد زمین است و مرکز توخالی آن نشان دهنده آینده ناشناخته است و در آخر طرح کاو مانند این سازه نشان‌دهنده و نمادی از انسانیت است.

روی دیوارهای بیضوی این موزه جملاتی به‌صورت خوشنویسی حک شده است که این نوشته‌ها سخنان شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی است که به زبان عربی درباره آینده شهر دبی است و پنجره‌های بنا محسوب می‌شوند و این جمله ‌ها با استفاده از پنل‌های کامپوزیت ضد حریق ساخته شده‌اند.

داخل موزه آینده هفت طبقه وجود دارد که سه طبقه از موزه به سناریوهای احتمالی برای توسعه منابع فضایی، اکوسیستم ها و مهندسی زیستی، سلامت، تندرستی و معنویت اختصاص داده شده است و طبقه دیگر نشان دهنده فناوری‌های آینده نزدیک است که به چالش‌هایی در زمینه‌هایی مثل سلامت، آب، غذا، حمل و نقل و انرژی میپردازد و یک طبقه هم به کودکان اختصاص داده شده است که در آن می‌توانند چالش‌های تبدیل شدن به قهرمانان آینده را کشف و حل کنند و این موزه زیرزمینی مجزا برای خدمات اولیه دارد که سه طبقه زیر تپه سبز است و داخل آن لابی، سالن اجتماعات، کافه‌ها، رستوران‌ها، خرده‌فروشی، پارکینگ خودرو و خدمات ساختمانی قرار دارد.

شرایط بازدید از موزه آینده

موزه آینده ازساعت 10 صبح تا 8 شب باز است و زمان بازدید گردشگران از آن بین 2 تا 3 ساعت میباشد و بازدید کنندگان میتوانند از پارکینگ موزه استفاده کنند.

هزینه بازدید از موزه آینده

قیمت بلیط موزه برای افراد بالاس 3 سال 145 دلار است البته بازدید از موزه برای کودکان، سالمندان و معلولان امارات رایگان است و بلیط موزه آینده را هم میتوانید به صورت آنلاین تهیه کنید و هم میتوانید به صورت حضوری در قسمت لابی موزه بلیط تهیه کنید.

چگونه به موزه آینده دبی برویم ؟

شما میتوانید با تاکسی به راحتی خود را به موز آینده برسانید اما اگر میخواهید برای کاهش هزینه ها از حمل و نقل عمومی استفاده کنید بهترین راه مترو است که با سوار شدن در خط قرمز مترو میتوانید به  ایستگاه مترو امارات تاورز که نزدیک‌ترین ایستگاه به این موزه است بروید و از این ایستگاه با 3 دقیقه پیاده روی میتوانید به موزه برسید.

آدرس موزه آینده : دبی، بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر دو، موزه آینده دبی

جاذبه های گردشگری نزدیک به موزه آینده

در نزدیکی این موزه زیبا جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید بعد از بازدید از موزه از این جاذبه ها هم دیدن کنید :

  • مرکز تجاری و اداری الثانیه
  • پیست مسابقه ناد الشبا
  • کافه ها و رستوران های متنوع
  • قلعه تاریخی الفهید
  • موزه سکه و دیوار قدیمی و تاریخی دبی
  • مسجد جامع دبی در منطقه بر (Bur)و معبد هندو دبی
  • برج خلیفه و دبی مارینا
  • برج خلیفه و مسجد جمیرا الکبیر
طراحی سایت و سئو : پیام آوران پارسیان
6LeSudMeAAAAACW2us1G1w8XvAuf3xNY73l2wqFW