آژانس مسافرتی ملوان سیر

غار باتو مالزی

غار باتو مالزی

غار باتو یکی از جاذبه های محبوب و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری مالزی است که در فاصله کمی از شهر کوالالامپور قرار گرفته و میتوان از آن به عنوان  یک منطقه ای  ترکیبی از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی یاد کرد. غار باتو شامل تپه ای آهکی با صخره هایی تیز و تند است که این صخره ها پوشیده از درختان و گیاهان زیبایی است که در دل آن ها غارهایی شگفت انگیزی  پنهان شده اند.درکل در این مکان 4 غار وجود دارد، سه غار بزرگ و یک غار کوچکتر

طبق نظریه زمین شناسان قدمت این غارهای آهکی به چیزی در حدود 400 میلیون سال پیش باز می گردد، به همین علت این معبد یکی از نمادهای مهم مذهبی در دین هندوست که در خارج از هند وجود دارد . به طور کلی یکی از غارها به موزه تبدیل شده است و یکی از غارها که بزرگ ترین غار هم هست به معبد هندوها اختصاص داده شده است و غاری دیگر که تاریک و مخوف است به زیستگاهی امن برای جانوران کمیاب تبدیل شده است و همچنین رودخانه ای پشت این تپه قرار دارد که نام آن هم باتو است.

تاریخچه غار باتو

در ابتدا حدود 400 سال پیش این غار ها محل زندگی میمون های بازیگوش بود و بعد از آن  مردمان قبیله " Temuan " به این مکان مهاجرت کردند و جالب است بدانید که از ورودی های غار باتو به عنوان پناهگاه استفاده میکردند و به طور مخفی در آن زندگی می کردند پس از مدتی در قرن 19 میلادی چینی هایی که در مالزی زندگی میکردند برای استفاده از منابع طبیعی و خاک این مکان به تپه های باتو رفت و آمد داشتند

 اما غار های باتو در اواخر قرن نوزدهم توسط فردی آمریکایی به ویلیام هوراندی کشف شد و او مستندات خود را منتشر کرد و این غار را ثبت جهانی کرد. پس از کشف این غار ها و شناخت همه دنیا با غار باتو یک تاجر هندی از این تپه ها بازدید کرد و تصمیم گرفت در بزرگترین غار این منطقه یک معبد هندو برای خدای مورگان بسازد و از آن به بعد غارهای باتو علاوه بر یک جاذبه طبیعی، به یک مکان مذهبی برای هندوها هم تبدیل شد و همچنین مجسمه ساز ها و نقاش هایی درون و بیرون این غارها را با مجسمه های مذهبی زیبایی مزین کردند و آن را تبدیل به یکی از بزرگ ترین عبادت گاه های هندو در خارج از هند کردند.

آشنایی با غار باتو

همانطور که در بالا گفتیم غارهای باتو مجموعه ای زیبا و باشکوه متشکل از تپه های آهکی و غار های بزرگ و کوچکی است که در 13 کیلومتری شهر کوالالامپور قرار دارد.نام دیگر این مکان غار میمون است زیرا در ابتدا قبل از کشف غار باتو توسط بشریت میمون ها دراین مکان زندگی میکردند.

هنگامی که به ورودی این منطقه نزدیک میشوید 272 پله رنگارنگ ورودی غار توجه شما را به خود جلب میکند البته که در قدیم  این پله ها خاکستری بودند، اما اخیراً به یکی از خوش رنگ ترین مناظر دیدنی تبدیل شده اند و علاوه بر پله های زیبا و رنگارنگ عظمت مجسمه ای که جلوی معبد قرار دارد تمام گردشگران را مبهوت خود میکند. جالب است بدانید که این مجسمه عظیم توسط 15 مجسمه ساز هندی ساخته شده است که ارتفاع آن به 42 متر میرسد این مجسمه به عنوان مجسمه خدای مورگن ساخته شده است و با 300 لیتر طلا روکش شده است. هندوها این مجسمه را برای محافظت از معبد به عنوان نگهبان شر و بدی و جنگجویی برای خوبی ها در این محوطه ساخته اند.

نکته جالب این است که پس از ورود به این غار ها میمون های بامزه و بازیگوش به استقبال شما می آیند و شما میتوانید با آن ها بازی کنید و به آن ها غذا بدهید و تجربه بسیار جالبی از بازی و غذا دادن به این حیوانات بامزه بدست آورید همانطور که گفتیم غار باتو دارای 4 غار است که بزرگترین و محبوب ترین غار کیوز می باشد که عبادتگاه هندوها است و چندین مجسمه بزرگ و زیبا را زیر یک سقف قوس دار صد متری جای داده است. دو غار دیگر در پایین تپه باتو قرار گرفته اند که یکی از آنها غار گالری هنری و دیگری غار موزه می باشد و در هر کدام تعداد بسیاری مجسمه و نقاشی قرار دارد.در سمت چپ معبد هم غار تاریک قرار گرفته است که پس از بالا رفتن از پله ها مجموعه دیگری از پله ها وجود دارد که از سمت چپ منشعب شده اند و باید برای رسیدن به ورودی غارهای تاریک از آن بالا بروید.

بهترین زمان برای بازدید از غار باتو

در تمام روز های هفته از ساعت 6 صبح تا 9 شب، امکان بازدید از مجموعه وجود دارد اما توجه داشته باشید که آخر هفته ها ممکن است از روزهای عادی شلوغ تر باشد.

چگونه به غار باتو برویم

غار باتو در سیزده کیلومتری کوالالامپور و در مجاورت روستایی به همین نام قرار دارد که می توانید از خودروهای شخصی و کرایه ای و تاکسی استفاده کنید و به راحتی خود را به این مکان برسانید و همچنین برای کاهش هزینه ها میتوانید از حمل نقل عمومی هم استفاده کنید که بهترین راه قطار " KTM Komuter " است که از ایستگاه کوالالامپو حرکت می کند و از پایانه اتوبوس رانی و ترمینال کوالالامپور هم اتوبوس هایی به مقصد غار وجود دارد.

آدرس غار : باتو کیو Batu Caves ، معبد سوبرامانیام Sri Subramaniam Temple ، کوالالامپور ، مالزی کوالالامپور ،  مالزی

هتل های نزدیک به غار باتو

  • هتل Berjaya Times Square Hotel, Kuala Lumpur در فاصله ۱۶.۶ کیلومتری
  • هتل Traders Hotel Kuala Lumpur در فاصله ۱۵ کیلومتری
  • هتل Gombak Star Hotel در فاصله ۲.۷ کیلومتری
  • هتل Batu Caves Hotel در فاصله ۱ کیلومتری
  • هتل Hill Inn Hotel Batu Cave در فاصله ۹۰۰ متری
  • هتل OYO 89381 Moonnight Hotel در فاصله ۲۰۰ متری

طراحی سایت و سئو : پیام آوران پارسیان
6LeSudMeAAAAACW2us1G1w8XvAuf3xNY73l2wqFW