آژانس مسافرتی ملوان سیر

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان و آسمان خراشی شگفت انگیزی در دبی است که خود را به یکی از معروف ترین برج ها در جهان تبدیل کرده است که سالانه مقصد گردشگران بسیاری از توریست ها از سراسر جهان می باشد. برج خلیفه ارتفاعی ۸۳۰ متری دارد و نمادی برای تمدن و مدرنیزه شدن شهر دبی نیز است. ساخت این برج ۶ سال به طول انجامید و در چهارم ژانویه ی ۲۰۱0 افتتاح شد و در زمان ساخت این برج دو رکورد مهم شکسته شد: ساخته شدن بلندترین ساختمان جهان و ساخته شدن بلندترین سازه به دست بشر تا این زمان در طول تاریخ. این برج زیبا نمونه‌ای بی همتا از برتری معماری را به رخ دنیا می‌کشد.

جالب است بدانید به دلیل ارتفاع بلند این برج ، برخی از افراد به آن لقب شهر عمودی دبی هم داده اند. این برج را در ابتدای ساخت برج دبی مینامیدند اما پس از افتتاح برج ، به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان نام آن را به برج خلیفه تغییر داده اند.

این برج توانست خود را تبدیل به یک نماد برای اقتصاد امارات کند و همچنین به گردش مالی دبی کمک چشم گیری کرد و این برج عظیم دارای 163 طبقه ، 1000 واحد آپارتمان ، 49 طبقه اداری ، 4 استخر و هزاران امکانات دیگر است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ساختار و امکانات برج خلیفه 

برج خلیفه دارای 163 طبقه است که دارای کاربری های مختلفی از جمله مسکونی، تجاری، اداری، هتل، رستوران، سکوی تماشا و ارتباطات است.

از طبقه ی ۳۹ به پایین برای بخش های مختلف هتل آرمانی استفاده می‌شود که هتلی 5 ستاره با 160 اتاق به طراحی " جورجیو آرمانی " است و سالن ها و اتاق های آن که در طبقه های 38 و 39 قرار دارد یکی از مدرنترین طراحی های دنیا به حساب می آید و این سوییت ها دارای اتاق ناهار خوری با دید بیابان ، دید شهر و دید خلیج فارس هستند و اتاق های اختصاصی و منحصر بفرد این هتل در طبقه 39 واقع شده است که 390 متر می باشد و شخصا توسط جورجیو آرمانی طراحی شده است.

از طبقه 39 تا طبقه ۱۰۸ برج  به واحدهای مسکونی و اقامتگاه و سوئیت های یک تا ۴ تخته اختصاص داده شده است. جالب است بدانید که تمام این واحدهای مسکونی در عرض هشت ساعت پس از آغاز پیش فروش، فروخته شدند.

از طبقه ۱۰۸ تا طبقه ۱۵۴ تنها واحدهای اداری قرار گرفته اند و از این طبقه به بالاتر همگی مربوط به تاسیسات برج است که بزرگترین شرکت های دنیا در آن قرار دارد و لابی این قسمت به صورت بسیار منحصر به فرد با هنر های مدرن طراحی شده است. البته به جز طبقات ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ که سکوی تماشا برای گشت‌وگذار عمومی است و یک رستوران هم در طبقه ۱۲۲ قرار دارد و استخرهای بینظیر برج در طبقات ۴۳ و ۷۶ قرار دارند و همچنین این برج دارای باشگاه بدن سازی و لانژ برج که مرتفع ترین سالن لانژ جهان است و رستوران های زیبا با چشم انداز عالی است.

همانطور که در بالا گفتیم در طبقه 122 یک رستوران فوق لوکس و بین المللی قرار گرفته است که یکی از بهترین رستوران های دبی محسوب میشود و دارای 3 قسمت متفاوت است که هر کدام منحصر به فرد و متفاوت طراحی شده اند و هنگام صرف شام منظره ای خیره کننده از خلیج فارس مقابلتان قرار دارد تا آرامش وصف نکردنی هنگام سرو شام داشته باشید. سر آشپز این رستوران Jerome Lagarde با 20 سال تجربه و دریافت چندین جایزه آشپزی است که با بهترین منو شما را بسیار غافل گیر میکند و تجربه ای تکرار نشدنی برای شما رقم میزند.

در طبقه 124 امکاناتی وجود دارد که میتوانید با دوربین های تعبیه شده دبی را با دقت مشاهده کنید و تمامی شهر دبی را زیر پای خود احساس کنید و عکس های بی همتایی و بی نظیری بگیرید. این قسمت به عرشه برج خلیفه معروف است.

برخی از رکوردهای برج خلیفه

  • بلندترین ساختمان جهان
  • دارای آسانسوری با بیشترین مسافت طی شده
  • بلند ترین سازه جهان
  • بزرگترین بالکن برای تماشای نمای بیرون برج
  • بیشترین تعداد طبقات جهان
  • بالا ترین طبقه قابل سکونت در جهان
  • بلندترین سرویس آسانسور جهان

هزینه بازدید از بخش های مختلف برج خلیفه 

برای  ورود کلی به فضای داخلی برج خلیفه هزینه اندکی از شما دریافت خواهد شد و همچنین در برج خلیفه نه تنها برای خرید بلیط بلکه برای آسانسور سوار شدن هم اکثرا باید در صف بایستید .البته چون آسانسور این برج یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا است و در عرض یک دقیقه شما را به طبقه 124 خواهد رساند. همچنین هزینه های اقامت در هتل و استفاده از سایر امکانات هتل نیز به صورت جداگانه باید پرداخت شود. لانژ، رستوران و سکوهای تماشا از بخش‌هایی از برج خلیفه هستند که امکان بازدید عمومی از آن‌ها وجود دارد و قیمت بلیط سکوها و لانژ جداگانه است

بلیط سکو های تماشا: قیمت بلیط ورودی سکوهای تماشا طبقه ۱۲۴ و ۱۲۵  برج خلیفه بسیار بیشتر از سایر آسمان‌خراش‌های جهان است و قیمت آن به طور تقریبی ۱۳۵ درهم (حدود ۳۷ دلار) است و بهترین زمان برای تماشا از ساعت ۱۷ تا ساعت ۱۹ میباشد.

بلیط لانژ: در این بخش از برج که در طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴ قرار دارد، میتوانید روی مبلمان لوکس بنشینید و از بهترین چای‌ها و قهوه‌ها و انواع شیرینی‌های تازه و دسرهای لذیذ لذت ببرید و می‌توانید از تور اختصاصی در تراس با خرید بلیط لانژ به قیمت حدودی ۷۴۹ درهم (۲۰۴ دلار) استفاده کنید.

ساعت کاری برج خلیفه 

برج خلیفه دبی به طورکلی در تمامی روزهای هفته باز است و البته زمان فعالیت سکوهای تماشا برج خلیفه یکسان نیست سکوهای تماشای طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۰ تا ۲۲ و از پنجشنبه تا شنبه، بین ساعت ۱۰ تا ۲۴ باز است و شلوغ ترین ساعات برج هنگام غروب خورشید است که از ساعت 16 تا 18 است و سکوی تماشای «At The Top SKY» هم در تمامی روزهای هفته از ساعت 7 تا ۲۲ باز است و از ساعت ۱۲ تا ۱۸ شلوغ‌ترین حالت ممکن این سکو را مشاهده میکنید.

چگونه به برج خلیفه دبی برویم؟

از راه‌های متفاوتی میتوانید به برج خلیفه بروید از آن جمله حمل‌ونقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس و همین طور خودرو و البته توجه داشته باشید که برای دسترسی به سکوهای تماشای برج خلیفه باید به دبی مال بروید. میتوان گفت سریع ترین و اقتصادی ترین راه برای رسیدن به این برج از طریق مترو است که کافی است سوار خط قرمز متروی دبی شوید و در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید. از آنجا هم ۱۵ دقیقه  تا دبی مال را باید پیاده طی کنید یا سوار اتوبوس های F13 شوید. وارد دبی مال که شدید، با نشان دادن بلیت می توانید به سوی سکوهای تماشا بروید و اما اگر در هتل آرمانی سکونت دارید یا رزرو رستوران برج خلیفه را دارید، می توانید مستقیما به برج وارد شوید

آدرس برج خلیفه : بلوار شیخ محمد بن راشد - مرکز شهر دبی - دبی - امارات متحده عربی

مکان های گردشگری نزدیک به برج خلیفه

  • دبی مال
  • آبنمای دبی
  • آکواریوم دبی
  • برج پارک
  • سالن اپرای دبی
  • پیست اسکی روی یخ دبی


طراحی سایت و سئو : پیام آوران پارسیان
6LeSudMeAAAAACW2us1G1w8XvAuf3xNY73l2wqFW